librarian | Дата: Среда, 22.01.2014, 15:47 | Сообщение # 1 |
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 342
Статус: Offline
| СПІЛКУЄМОСЯ З ДІТЬМИ ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ БАТЬКІВ Л. Д. Романенко, Гірська багатопрофільна гімназія, Луганська обл. Мета: допомогти батькам зрозуміти своїх дітей, навчити прийомів створення дисципліни у вихованні дітей, дати батькам можливість поділитися досвідом сімейного виховання. Матеріали: картки із завданнями, батьківський ка- техізис. ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ Бажано, щоб батьки утворили 3–4 групи, залежно від кількості учасників, краще розмістити учасників по колу. 1 Вступ Психолог. Російський письменник Б. Шер- гін писав у своєму щоденнику: «Не біда, що всі ми слабкі тілом, хворі. Біда, що ослабли духом. Не тільки немічні, але й здорові тілом обурюють- ся на всякий неспокій в особистому житті. На- віть бабусі й дідусі вкрай обтяжуються онуками. Вичерпалося почуття любові, жалю навіть до вну- чат, не кажучи вже про почуття до нерідних дітей. Усі ми втомилися, усім нам ніколи, усім треба пра- цювати, всі ми хочемо спокою. І далекі й не зрозумілі нам слова, що діти ”ярмо благе і тягар легкий„» Багато хто з нас у словах письменника впізнає себе. Батьки повинні любити своїх дітей як дітей, а не як ідолів, тобто любити такими, якими вони є (це зовсім не означає потурання!), а не такими, яки- ми вони хотіли б їх бачити. У реальному житті, ме- тушливі і втомлені від турбот, ми постійно тиснемо на своїх дітей, поспішаємо виховувати, осуджуючи за будь-яку провину, а пізніше, з жалем до себе (всі зусилля задарма!), щодня спостерігаємо сумні ре- зультати своїх педагогічних прийомів. У батьків, за- вжди переконаних у своїй правоті, зазвичай не скла- даються глибинні, внутрішні взаємини з дітьми, за- мість них звична владно-наказова інтонація з одного боку, і захисна — з іншого. Мудрий письменник М. Пришвін говорив, що «кожна дитина — це правда любові, і що не тільки дорослі виховують дітей, але й діти вчать дорослих не занурюватися до кінця в справи, щоб залишатися вільними, наприклад, для того щоб побачити небо над головою, подумати про вічні цінності буття». А зараз пропоную спільно роз- глянути прийоми так званої позитивної дисципліни і відповісти на деякі важливі для батьків питання. 2 Психологічний практикум «неслух» «Що робити, якщо дитина не слухається?» Батьки одержують картки із ситуаціями. 1. Дитині п’ять днів тому потрібно було поверну- ти книгу в бібліотеку. А вона цього не зробила. Ваші дії. 2. Дитина постійно забуває почистити клітку свого папуги. Ваші дії. 3. Дитина грубіянить бабусі, вимагає повного підпорядкування. Ваші дії. 4. Дитина повернулася з прогулянки в брудних черевиках, зайшла на кухню і набруднила на підлозі. Ваші дії. Кожна група батьків пропонує свої варіанти. Варіанти порівнюють, обговорюють.
|
|
| |